ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ ပန္းတိုင္ကား မဂ္ဥာဏ္ဖိုဥာဏ္ကိုရကာ မ်က္ေမွာက္ျပဳေရး ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ေလာက၌ ဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မူျခင္း ကလည္း ၎ရည္ရြယ္ခ်က္ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ဆိုလွ်င္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမ၊ ပညတ္ေတာ္
က်င့္၀တ္ တရား ေတြကိုလိုက္နာျပဳက်င့္သူမွသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ရာေရာက္ေပမည္။
လူသားတို႔သည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ
ဒုကၡတို႔မွ လြတ္ေျမာက္၍ မိမိႏွင့္တကြ ေလာကႀကီး တခု လုံးၿငိမ္းခ်မ္း သည္ကုိ
ျမင္လိုၾက၏။ ထိုသို႕ၿငိမ္းခ်မ္းရန္မွာ ဓမၼအင္အားစုက အဓမၼ အင္အားစုအေပၚ
အၿမဲအသာ စီးရေနေအာင္ႀကိဳးပမး္၍ လူလူခ်င္းဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ ေအာင္ေဆာင္ရြက္ရမည္
ျဖစ္၏။
ဤပန္းတိုင္သို႕ ေရာက္ရန္မွာ ငါးပါးသီလ
ေစာင့္ထိန္းမႈသည္ ပဓာန အက်ဆုံးျဖစ္သည္ဟုျမတ္စြာ ဘုရားေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာ၏
အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္ေသာ သီလကိုကာယကံ ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ သုံးပါးလုံး
တစ္ေျဖာင့္တည္းၾကေအာင္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကရပါမည္။ ထို႔ေနာက္ အဆင့္ဆင့္အားျဖင့္
သမာဓိ၊ ပညာတိုင္ေအာင္ တက္လွမ္းသင့္ပါသည္။ သာသနာဟူသည္ ဘုရားရွင္၏ အဆုံးအမ ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ဗုဒၶသာသနာဟု
ေခၚဆိုရေပမည္။
ထိုဘုရားရွင္၏ အဆုံး အမတရားေတာ္မ်ား ဆက္လက္ရွင္သန္ေစရန္
အတြက္ မ်ိဳးဆက္သစ္တို႕ အစဥ္တစိုက္ ႀကိဳးပမ္းၾကရေပမည္။ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ
အနာဂတ္အတြက္ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား
မ်ိဳးဆက္ေကာင္းမ်ား မ်ားစြာလိုအပ္ပါသည္။ အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားမွာ ကိုယ့္လူမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ဘာသာ၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ အတြက္ငါႏွင့္ မဆိုင္ဟုမသတ္မွတ္ၾကဘဲကုသိုလ္လည္း ယူတာ၀န္လည္းယူရင္းႏိုင္ရာတာ၀န္
မ်ိဳးဆက္ေကာင္းမ်ား မ်ားစြာလိုအပ္ပါသည္။ အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားမွာ ကိုယ့္လူမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ဘာသာ၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ အတြက္ငါႏွင့္ မဆိုင္ဟုမသတ္မွတ္ၾကဘဲကုသိုလ္လည္း ယူတာ၀န္လည္းယူရင္းႏိုင္ရာတာ၀န္
ထမ္းေဆာင္ၾကရပါမည္။
စာေရးသူသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး
အသင္းကို ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ မိုးကာလတစ္ခုမွာ ၀င္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အစည္းအေ၀းလုပ္လွ်င္ မိုးေရထဲမွာ
အားႀကိဳးမာန္တက္ အေျပးအလႊားေရာက္လာၾကသည့္ လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ားကို
ေတြ႕ေတာ့စာေရးသူအံ့ၾသမိသည္။
စာေရးသူထက္ ၁၀ႏွစ္ေလာက္ငယ္ေသာ လူငယ္မ်ားပင္ေတြ႕ရသည္။ ေလးစားမိသည္။ အားက်မိသည္။
အသင္းအတြက္ ဘာသာသာသနာ အတြက္ တိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကမည္ဆိုေသာ တာ၀န္သိ စိတ္မ်ားျဖင့္ ခြဲေ၀ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။
စာေရးသူသည္ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို မိရုိးဖလာဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ႏွင့္အခ်ိ္န္ကုန္လာခဲ့ၾကသည္မွာ
အလြန္ႏွေျမာစရာေကာင္းသည္။
အသင္းကို ေရာက္ၿပီးမွ ေထရ၀ါဒ
ဗုဒၶသာသနာကို ေသခ်ာစြာနားလည္ခဲ့သည္။
ပရဟိတလုပ္ရင္းႏွင့္
ႏွလုံးသားမွာေစတီတည္ခြင့္ ရလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
အသင္းသည္ လူငယ္မ်ားႏွင့္ဖြဲ႔စည္းထားေသာ
အသင္းျဖစ္၍ဘ၀ အတြက္ရုန္းကန္ေနၾကရသူမ်ား
ျဖစ္၏။ မအားလပ္သည့္ၾကားမွႏိုင္ရာတာ၀န္ကို
ထမ္းေဆာင္ေနၾကရသည္မွာ ေလးစားဖြယ္ပင္ျဖစ္၏။
စာေရးသူတို႔အားလုံး ဘာသာ သာသနာအတြက္ မိမိတို႔စြမ္းရာဘက္မွလက္ဆင့္ကမ္းတာ၀န္ယူၿပီး လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္မွာ ယခုဆိုလွ်င္ (၁၀)ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ေလၿပီ။
စာေရးသူတို႔အားလုံး ဘာသာ သာသနာအတြက္ မိမိတို႔စြမ္းရာဘက္မွလက္ဆင့္ကမ္းတာ၀န္ယူၿပီး လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္မွာ ယခုဆိုလွ်င္ (၁၀)ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ေလၿပီ။
၂၀၀၂ ခုႏွစ္မွစလို႔ အခက္အခဲ
မ်ိဳးစုံၾကားမွ အသင္းကိုရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေပးခဲ့တဲ့ ယခင္က ဥကၠဌ၊အမႈေဆာင္မ်ား၊
အသင္း၀င္မ်ားအားလုံး၏ ေက်းဇူးဒီလိုဆက္လက္ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္တာ၀န္
ဆက္လက္ယူခဲ့သည့္
အသင္း၏ ၾသ၀ါဒစရိယဆရာေတာ္မ်ား၊ အသင္း၏နာယကလူႀကီးမ်ား၊ အသင္း၏ လက္ရွို ဥကၠဌ၊
အမႈေဆာင္မ်ား၊ အသင္း၀င္မ်ားရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။
စာေရးသူတို႔ အသင္းမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္(၅)ရပ္ႏွင့္
လုပ္ငန္းစဥ္(၃)ရပ္ကို အေျခခံၿပီး ဘာသာေရးႏွင့္ မေသြဖီေသာ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း
လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ယခုဆိုလွ်င္ အသင္၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ ရြက္ခ်က္(၂၀၀)ေက်ာ္
ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
အသင္းစတင္ခ်ိန္မွာ ရွိခဲ့ၾကတဲ့အစ္ကုိေတြ၊
အစ္မေတြ၊ ေမာင္ငယ္ေတြ၊ ညီမငယ္ေတြကိုလည္း
“ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေရးအသင္း” ဟာဘာသာသာသနာအတြက္ တည္ရွိေနတဲ့ အသင္းပါလားလို႔ အၿမဲတမ္းသတိတရရွိေစခ်င္ပါသည္။ အျပစ္ေတြ႕လွ်င္လည္း ၀ိုင္း၀န္းျပဳျပင္ေပးၾကေစ ခ်င္ပါသည္။
“ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေရးအသင္း” ဟာဘာသာသာသနာအတြက္ တည္ရွိေနတဲ့ အသင္းပါလားလို႔ အၿမဲတမ္းသတိတရရွိေစခ်င္ပါသည္။ အျပစ္ေတြ႕လွ်င္လည္း ၀ိုင္း၀န္းျပဳျပင္ေပးၾကေစ ခ်င္ပါသည္။
ေကာင္းဆိုးႏွစ္မ်ိဳးခြဲျခားၿပီး
လိုအပ္သလို တာ၀န္သိၿပီး တာ၀န္ရွိစြာ ၀ိုင္း၀န္းေစာင့္ေရွာက္ ေပးေစ လုိပါ သည္။ ေကာင္းဆိုး
ႏွစ္မ်ိဳးခြဲျခားရာမွာ သစၥာတရားတို႕ကို ရွာေဖြေပးခဲ့တဲ့ ဗုဒၶကေကာသလ တုိင္း ေကသမုတၱိရြာသား
ကာလာမ လူမ်ိဳးတို႔အား ေအာက္ပါအတိုင္းစကားႀကီး(၁၀)ခြန္းကိုေဟာထားခဲ့ ပါတယ္။
ဗုဒၶရဲ႕စကားႀကီး(၁၀)ခြန္း
ကာလာမတို႔-
၁။ အဆင့္ဆင့္ ေျပာဆိုလာခဲ့တဲ့ ေရွးစကား ၾကားရုံမွ်နဲ႕လဲ၀ါဒတစ္ခု လက္မခံလိုက္နဲ႕အုံး။
ဗုဒၶရဲ႕စကားႀကီး(၁၀)ခြန္း
ကာလာမတို႔-
၁။ အဆင့္ဆင့္ ေျပာဆိုလာခဲ့တဲ့ ေရွးစကား ၾကားရုံမွ်နဲ႕လဲ၀ါဒတစ္ခု လက္မခံလိုက္နဲ႕အုံး။
၂။အစဥ္အဆက္က က်င့္သုံးလာတဲ့
ဓေလ့ထုံးစံ အားလုံးလဲ မွန္တယ္လို႔ သိမ္းကံ်ဴး လက္မခံ လိုက္နဲ႕အုံး။
၃။သူတပါးေျပာတိုင္းလဲမစုံစမ္းမဆင္ျခင္ပဲလက္မခံလုိက္နဲ႕အုံး။
၄။စာနဲ႔ေရးထားတိုင္းလဲအားလုံးမွန္ၿပီလို႕လက္မခံလိုက္နဲ႔အုံး။
၅။မိမိေတြးေတာ ႀကံဆလို႔ ေပၚလာတဲ့
မိမိရဲ႕အေတြးအႀကံေတြအားလုံးမွန္ၿပီလို႔လက္မခံလိုက္နဲ႔အုံး။
၆။ မွီရာနည္းနိႆယေတြ
ရွိသားပဲဆိုၿပီးအဲဒီနည္းေတြကို မွန္ၿပီလုိ႔ လက္မခံလိုက္နဲ႕အုံး။
၇။ မိမိအႀကံအစည္ အေတြးအေခၚကို
မိမိဘာသာ အေၾကာင္း အေထာက္အထားေပးၿပီး ခိုင္လုံလွၿပီလို႔ မယူလုိက္နဲ႔အုံး။
၈။ မိမိႀကိဳတင္စဥ္းစားေတြးေတာ
လက္ခံထားေသာ အယူအဆႏွင့္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေဟာေျပာ ခ်က္ ေရးသားခ်က္ အယူအဆတို႔ ကိုက္ညီပါေပတယ္ဆိုၿပီး
လက္မခံလိုက္နဲ႔အုံး။
၉။ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား လူအမ်ားေလးစားတဲ့
ပုဂိၢဳလ္ႀကီးေျပာတဲ့ စကားပဲဆိုၿပီးေတာ့လဲ လက္မခံ လိုက္နဲ႕အုံး။
၁၀။ ငါတို႔ေလးစားတဲ့ ငါတို႔ဆရာ့ စကားဆိုၿပီးေတာ့လဲ
အၿပီးသတ္လက္မခံလိုက္နဲ႔အုံး။
ေကာင္းဆိုးႏွစ္မ်ိဳးခြဲျခားပါ။ ကာလာမတို႔
၊ ဤတရားကား စက္ဆုပ္ဖြယ္တရားတို႔ပါတကား။
ဤအက်င့္တို႔ကား မေကာင္းေသာ အက်င့္တုိ႔ပါတကား။
ဤအက်င့္တို႔ကား မေကာင္းေသာ အက်င့္တုိ႔ပါတကား။
ဤအက်င့္ကား သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ကဲ့ရဲ႕ေသာအက်င့္တို႔ပါတကားလို႔ သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ကုိယ္ပုိင္
ဥာဏ္နဲ႔ သိႏိုင္ၾကသားပဲ။ အဲလိုသိတဲ့အခါ
မေကာင္းတဲ့အက်င့္ တရားေတြကို ပယ္လိုက္ၾက၊ စြန္႔လိုက္ၾကရုံပဲေပ့ါ၊
အဲဒီအက်င့္ တစ္စုံတစ္ခုကုိက်င့္လို႔အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္မယ္၊ ဆင္းရဲမယ္ဆို ရင္ ဘာျပဳလို႔ က်င့္ေနရမွာလဲ၊
ပယ္လိုက္ၾကေပါ့။ ကာလာမတို႔ ၊ သင္တို႔သည္ သင္တို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ျဖင့္ “ဤ အက်င့္တရားကုိကား
အျပစ္ကင္း၍ သန္႔ရွင္းေသာတရားမ်ား၊ ေကာင္း က်ိဳးခ်မ္းသာျဖစ္၍ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ခ်ီးမြန္းေသာအက်င့္တရားေတြပဲလို႔
သိေသာအခါ ဒီအက်င့္တရားမ်ိဳးကို လိုက္နာ က်င့္သုံးၾကေပါ့။
သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ကို္ယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ႔သိႏိုင္ၾကသားပဲ။
ဘာျဖစ္လို႔မ်က္စီမွိတ္ ေနၾကတာလဲ။ ကိုယ္ပိုင္ ထားတဲ့ စိတ္၊ေစတသိက္တို႔ရဲ႕
ထက္ျမက္လွစြာေသာစြမ္းရည္ သတၱိေတြကို အသုံးခ် လိုက္ၾကပါ” ဤသုတၱန္လာ ဗုဒၶ၏ မိန္႔ခြန္းသံမ်ားဟာ
ဘာသာေရးတြင္ မ်က္စီမွိတ္ေနသည့္ ပုဂၢဳိလ္ေတြကို မ်က္စီပြင့္ေစသည့္
စြမ္းအား တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မႈ၌ ေတြေ၀ေငးငိုင္ေနသူမ်ားကို
ၾကည္လင္တက္ၾကြေစ သည့္ မိန္႔ခြန္းေတာ္မ်ားလည္းျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶ၀ါဒမွာ မ်က္စီမွိတ္ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ရတာမ်ိဳး မရွိဘူး။
ဒီလိုဆိုရင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ဗုဒၶရဲ႕ပုံေတာ္၊ ရုပ္ဆင္းတုေတာ္ေတြကိုဘာေၾကာင့္ကုိးကြယ္ေနၾကသလဲလို႔ေမးႏိုင္ပါသည္။
အေျဖကလြယ္ပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြသည္ ဗုဒၶ၏ပုံေတာ္ကုိ
ရိွခိုးပူေဇာ္ေနၾကျခင္းသည္ ခ်မ္းသာစည္းစိမ္
တစ္စုံတစ္ခုကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတၿပီး ရွိခိုးေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။
တစ္စုံတစ္ခုကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတၿပီး ရွိခိုးေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။
အသက္ထင္ရွားရွိတဲ့
ဗုဒၶရဲ႕ေရွ႕ေမွာက္ေရာက္ေနတယ္လို႔ ထင္မွတ္ၿပီး အလြန္ေလးနက္ေသာ ဂါရ၀ျဖင့္ ရွိခိုးပူေဇာ္ေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အတုမရွိတဲ့ မဟာပုရိသ ဗုဒၶပုံေတာ္ေရွ႕မွာ
ပန္း၊ ေရခ်မ္း၊ ဆီမီး၊ ဆြမ္း စသည္တို႔ကို ကပ္လွဴၿပီး ရွိခိုးေနရတာဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ရဲ႕
စိတ္ႏွလုံးမွာ ၾကည္လင္ေအးခ်မ္းၿပီးေတာ့ ဆုတ္နစ္ေသာ စိတ္ဓာတ္ဟာ တက္ၾကြ လာပါသည္။ က်ဆင္းေနေသာ စိတ္ဓာတ္သည္လည္း တိုးတက္လာပါသည္။
ညစ္ညဴးေနေသာစိတ္ဓာတ္မ်ားသည္လည္းၾကည္လင္လာပါသည္။
ဗုဒၶရွင္ေတာ္ကလည္း မိမိရဲ႕သာ၀ကေတြကို
မိမိက်င့္သလို က်င့္ေစခ်င္ခဲ့ပါသည္။
မိမိကို အတုယူေစခ်င္သည္။ ဗုဒၶရဲ႕ပုံေတာ္ေရွ႕မွာ ထိုင္၍
ဗုဒၶကို အာရုံျပဳၿပီးပူေဇာ္လိုက္တဲ့ အခါ ဗုဒၶနဲ႔ အတူတူေနရတယ္လို႔ စိတ္မွာ၀င္စားလာပါသည္။
ဗုဒၶနဲ႔အတူ ေနေနရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ မေကာင္း ေသာ အက်င့္ေတြကို မက်င့္ျဖစ္ေတာ့ပါ။
တျဖည္းျဖည္း ဗုဒၶဓာတ္ကူးလာႏိုင္ပါတယ္။
ဗုဒၶကလည္း ပညာဥာဏ္ကို အရင္းခံေသာ ယုံၾကည္မႈျဖင့္ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္သည္ ကိုလက္ခံပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြကလည္း
ဤရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဗုဒၶရုပ္ပုံေတာ္ကို ကိုးကြယ္ၾကျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ ေညာင္ပင္ဟာ
ေဗာဓိဉာဏ္ရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္တခု ျဖစ္ပါသည္။ ဒီေညာင္ပင္မွာ ေဗာဓိဉာဏ္ရလို႔ ဒီေညာင္ပင္ကိုေဗာဓိပင္ဟု
ေခၚဆိုၾကပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ေက်းဇူးရွင္ျမတ္ဗုဒၶကို
ရွိခုိးပူေဇာ္ေနၾကျခင္းထက္ ျမတ္ဗုဒၶကဲ့သို႕ သစၥာတရား တို႔ကို သိေအာင္အားထုတ္ျခင္း၊
သိကၡာ၃ပါး၊ မဂၢင္ ၈ပါး၊ ပါရမီ ၁၀ပါးတို႕ကို အားထုတ္ျခင္းကသာလွ်င္ ပိုျမတ္ပါသည္။ ဗုဒၶကလည္း တပည့္သာ၀ကတို႔ရဲ႕
ပူေဇာ္ျခင္းထက္ မိမိက်င့္သလိုအက်င့္ျမတ္ေတြ က်င့္ႀကံလိုက္နာျခင္းကိုသာ
ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။
“ငါဘုရား၏ အဆုံးအမ အက်င့္ျမတ္ေတြကို
က်င့္ႀကံလိုက္နာသူ သည္ငါဘုရားကို အျမတ္ဆုံး ပူေဇာ္သူမည္၏။ တရားျမင္သူသည္ ငါဘုရားကိုျမင္၏၊
တရားမျမင္လွ်င္ ငါဘုရားကိုမျမင္ေသး” ဟုေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
မ်က္စိနဲ႔ျမင္ရတဲ့
ဗုဒၶပုံေတာ္ကို ျမင္ရၾကည့္ရေသာအခါ ဗုဒၶပုံေတာ္ ထဲမွာ ဗုဒၶရဲ႕စိတ္ဓာတ္ေတြ ပါ၀င္လာတယ္လို႔ထင္ရၿပီး မိမိရဲ႕ႏွလုံးသားမွာလဲ
ေဗာဓိဉာဏ္ရဲ႕ အေရာင္ဟာ ထင္ဟပ္လာတယ္လို႔ ထင္မွတ္ရပါသည္။ ဗုဒၶထံမွာ ဆုပန္တယ္၊
ဆုေတာင္းတယ္ဆုိတာ ရွိပါသည္။
ကယ္တင္ဖို႔ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ေတာင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။
မိမိျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵကို မိမိ္ရဲ႕ေကာင္းမႈအေပၚမွာ အေျခခံၿပီးထုတ္ဆုိျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶကလည္းေတာင္းဆိုတာေတြကို ဘုရားကေပးမည္ဟု ဘယ္ေတာ့မွ ဘယ္တုန္းကမွ တာ၀န္မခံပါဘူး။ အသနားခံျခင္း၊ ဆုေတာင္းျခင္ေတြမွတပါး မိမိ ဘ၀ျဖဴစင္သန္႕ရွင္းေရး၊
အသိဉာဏ္ ပြင့္လင္းေရး၊ ဒုကၡမွလြတ္ေျမာက္ေရးတို႔ အတြက္ သိကၡာ(၃)ပါး က်င့္ဖို႕ကိုသာ ညႊန္ျပေတာ္မူေလ့ရွိပါတယ္။
သိကၡာ(၃)ပါးဆိုတာ သီလ၊ သမာဓိ၊
ပညာပါပဲ။ သီလက်င့္ေတာ့ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါး ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းသြားတယ္။ သမာဓိရေအာင္
အားထုတ္ေတာ့ စိတ္အညစ္အေၾကးေတြ တစ္ခဏ တစ္ဘ၀ သန္႔ရွင္းေအးခ်မ္းသြားတယ္။ ပညာက်င့္စဥ္က်င့္လိုက္ေတာ့
ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြ အၿပီးတိုင္ကင္းေ၀းသန္႔ရွင္းသြာပါသည္။
တနည္းေျပာရရင္ ကမၼဌာန္းတရားအားထုတ္မွ
သန္႔ရွင္းမႈ၊ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ဆိုတာရတယ္။ ကမၼဌာန္း အားထုတ္တယ္ဆိုတာ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးထိုင္ၿပီး
စိတ္ကူးယဥ္ေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္ကို ဗလာဟင္း လင္းျဖစ္ေအာင္လုပ္ေနျခင္လဲ
မဟုတ္ပါဘူး။ ေကာင္းကင္မွ ပ်ံလႊားငွက္ကေလးမ်ား ကဲ့သို႔ ႏွလုံးသားထဲက စိတ္၊ ေစတသိက္ေတြဟာ အလြန္ အရွိန္အဟုန္ျပင္း စြာနဲ႔
သခၤတတရားတို႔ရဲ႕ ပ်က္စီးၿပိဳက်ေနမႈ ၊ မိမိခႏၶာရဲ႕ ေျပာင္းလဲေနမႈေတြကို အမီလိုက္၍ ၾကည့္ေနျခင္းကုိ
ကမၼဌာန္းလို႔ေခၚ ပါသည္။
ဗုဒၶသည္တန္ဖိုးမရွိေသာ ဆုေပးစကားကို
မေျပာၾကားရုံသာမက အသနားခံေတာင္းဆုိေနေသာ အညံခံလိုေသာ စိတ္ဓာတ္မ်ားကိုလည္း ညံ့ဖ်င္းတဲ့ စိတ္မ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း
ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ဘ၀ဒုကၡအားလုံး တို႔ကို ပယ္ေဖ်ာက္ပစ္ဖို႕၊ ဘ၀ဒုကၡမွလြတ္ေျမာင္ဖို႔
က်င့္ရမယ့္ အားထုတ္ရမယ့္ စနစ္က်ေသာက်င့္စဥ္တမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ေကာင္းဆိုးႏွစ္မ်ိဳးေသာ ဘ၀ႏွင့္
ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးတို႔ကို မိမိတို႔၏ အစြမ္းထက္လွ စြာေသာ စိတ္၊ ေစတသိတ္မ်ားကသာ ဖန္ဆင္းျပဳလုပ္ေပးၾကသည္ဟုလို႔
ယုံၾကည္ထားၾကသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာ တန္ခိုးရွင္
ဖန္ဆင္းရွင္တို႔၏ ကယ္တင္ေစာင့္ေရွာက္ မႈကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတေနၾကသူမ်ား
မဟုတ္ၾကပါဘူး။
ယခုလိုေျပာလုိက္တဲ့ အတြက္ ဗုဒၶ၀ါဒကို
အထင္မမွားသင့္ပါ။ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ေလာကသစၥာကို မျငင္းပယ္ပါ။ အျခားမည္သည့္ဘာသာကိုမွ
မဆန္႔က်င္ပါ။
ဗုဒၶ၀ါဒသည္ သတၱ၀ါတို႔ အတြက္
ေရရာၿပီးေသခ်ာေသာ သဘာ၀မ်ားကိုသာအသိအမွတ္ျပဳပါသည္။
ဗုဒၶ၀ါဒသည္ လူသားတစ္ေယာက္စီ တစ္ေယာက္စီတြင္ ရွိေနေသာ အလြန္တန္ဖိုးထက္သည့္ စိတ္၊ ေစတသိက္တို႔ကို အရင္းျပဳ၍ နည္းမွန္လမ္းမွန္တကယ့္ အားထုတ္က်င့္ႀကံထားေသာ ဆရာေကာင္း
ဗုဒၶ၀ါဒသည္ လူသားတစ္ေယာက္စီ တစ္ေယာက္စီတြင္ ရွိေနေသာ အလြန္တန္ဖိုးထက္သည့္ စိတ္၊ ေစတသိက္တို႔ကို အရင္းျပဳ၍ နည္းမွန္လမ္းမွန္တကယ့္ အားထုတ္က်င့္ႀကံထားေသာ ဆရာေကာင္း
ဆရာျမတ္တို႔၏ အကူအညီ အဆုံး အမျဖင့္
ကိုယ္တိုင္ႀကိဳးစား အားထုတ္မွသာလွ်င္ ဆင္းရဲဒုကၡ အေပါင္းမွ
ကိုယ္တိုင္လြတ္ေျမာက္ႏိုင္တယ္လို႔ ညႊန္႔ၾကားပါသည္။ သင္ျပပါသည္။
ထုိ႕ေၾကာင့္ စာေရးသူတို႔အားလုံး “မိမိကုိယ္ကို
မိမိတို႔အားကိုးၾကပါ။ ကိုယ္က်င့္တရားကို အားကိုးပါ။ ကိုယ္က်င့္ထားတဲ့ ကိုယ္က်င့္ တရားကလြဲလို႔
တျခားအားကိုးစရာ မရွိပါဘူး” ဆိုေသာ ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့ သည့္အတုိင္း ရခဲလွသည့္လူ႔ဘ၀တြင္
ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမ သာသနာေအာက္မွာ ေနထိုင္ၿပီး…
ေကာင္းမႈျမတ္ႏုိး၊ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳး၍
ဘ၀သမိုင္း၊ မရုိင္းေစရန္
ႏိုင္ရာ၀န္ထမ္း၊ ကိုယ္စီစြမ္း
ႀကိဳးပမ္းၾကပါစို႔ ။ ။
ေကာင္းမႈျမတ္ႏုိး၊ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳး၍
ဘ၀သမိုင္း၊ မရုိင္းေစရန္
ႏိုင္ရာ၀န္ထမ္း၊ ကိုယ္စီစြမ္း
ႀကိဳးပမ္းၾကပါစို႔ ။ ။
အမိုး (ေရႊေတာင္)
၁၃.၉.၂၀၁၁
၁၃.၉.၂၀၁၁
No comments:
Post a Comment